Skicka faktura till kommunen

För att kunna ha ett effektivt arbetssätt och samtidigt spara på miljön använder Tidaholms kommun e-fakturor.

Från och med 1 oktober 2023 inför Tidaholms kommun ett nytt ekonomisystem och i samband med det tar vi endast emot elektroniska fakturor (observera att mail och PDF inte är ett godkänt format).

​​​​​​​Stöd för e-faktura

Om du saknar eget stöd för e-faktura har vi en tjänst hos vår VAN-operatör, InExchange. Där erbjuder vi företag, som skickar ett fåtal (<100st) fakturor till oss per år, att utan kostnad använda den tjänsten för att skicka e-faktura.

Nedan finns en guide för att registrera ett gratiskonto. Behöver du hjälp med att komma igång kontakta InExchange.

Uppgifter för e-faktura

Elektroniska adresser:

  • GLN: 7350025000015
  • PEPPOL: 0007:2120001736

Tidaholms kommun använder sig för närvarande av InExchange som VAN-operatör. Men det går bra att skicka via vilken VAN-operatör som helst.

Obligatorisk fakturareferens

Alla leverantörsfakturor som skickas till kommunen ska ha en fakturareferens.

Från och med oktober 2023 införs referenskontroll vilket innebär att de fakturor som inte har en godkänd referenskod (YYLK) stoppas.

Referensen skrivs YYLK+4 siffror, till exempel "YYLK1111" (utan mellanslag, andra tecken eller info på samma rad). Referensen ska alltid lämnas vid beställning.

Fakturaadress

Tidaholms kommun
Box 45
522 21 TIDAHOLM

Momsregistreringsnummer

Momsregistreringsnummer/VAT-nummer: SE212000173601

Kontakt

Annika Gustavsson

Redovisningsekonom

Telefon: 0502-60 60 12

E-post: annika.gustavsson@tidaholm.se

Sidansvarig:

Senast uppdaterad:1 december 2023