Tidaholm har fått en egen Hollywoodskylt

Under torsdagen invigdes Tidaholms alldeles egna Hollywoodskylt på grönområdet intill Idrottshallen.

Som en del i arbetet med Tidaholms platsvarumärke har en tidaholmsskylt nu kommit upp i stan. En skylt med samma utseende som platslogotypen, som alltså representerar platsen Tidaholm. Med de vackra omgivningarna är detta nu en bra plats att fotografera och ta selfies vid, gärna med #görtidaholm. Även i Rosenbergsrondellen har ett konstverk kommit upp, också det som ett resultat av arbetet med platsvarumärket. Bakom verken står Jim Norman, Tidaholm Industries.

Logotypen är inspirerad av Tidaholms historia, människorna, naturen och kulturen. Den är prestigelös, enkel och robust samtidigt som den har något lekfullt att berätta. Den öppna formen i bokstaven H och förskjutningen mellan de båda raderna har en koppling till vår industriella historia, men också till det faktum att vi är öppna och delar med oss av vår plats, vår historia och nya idéer. I ordbilden kan man ana ordet DO, vilket speglar vår drivkraft, kreativitet och vårt engagemang.

All information om platsvarumärket finns på platsentidaholm.selänk till annan webbplats

- Jag hoppas platsvarumärket ska inspirera till framtida kreativa doers, att utvecklas och starta nya verksamheter och att görglädjen ska fortsätta att göra oss glada, säger oppositionsrådet Runo Johansson (L) när han klipper bandet vid invigningsceremonin. Vid ceremonin deltog även Jim Norman, Tidaholm Industries samt delar ur projektgruppen som har arbetat fram Tidaholms platsvarumärke.

Kontakt

Malin Lundberg

Näringslivschef

Telefon: 0502-60 63 89

E-post: malin.lundberg@tidaholm.se