Utökat konsumentstöd

Konsumentverket öppnar ny tjänst: "Hallå Konsument". Konsumentrådgivningen i Tidaholm finns kvar.

Idag, den 31 mars, öppnar Konsumentverkets nationella vägledningstjänst "Hallå Konsument". Hallå Konsument kommer att erbjuda en ny webbplats samt guider och kontaktvägar till myndigheter och konsumentrådgivningar. Tjänsten är ett bra alternativ till de kommuner som inte har någon konsumentrådgivning.


Det sker i samverkan med 12 informationsansvariga myndigheter: ARN, Boverket, Energimarknads-inspektionen, Energimyndigheten, Fastighetsmäklarinspektionen, Finansinspektionen, Kemikalieinspektionen, Kronofogden, Livsmedelsverket, Naturvårdsverket, Pensionsmyndigheten och Post- och telestyrelsen samt de fyra konsumentbyråerna: Energimarknadsbyrån, Konsumenternas Försäkringsbyrå, Konsumenternas Bank- och finansbyrå och Telekområdgivarna och kommunernas konsumentverksamhet.


Den nya tjänsten ersätter inte den lokala konsumentrådgivningen i Tidaholms kommun, eller i andra kommuner som erbjuder lokal rådgivning. Till Konsumentrådgivningen i Tidaholms kommun kan du fortfarande vända dig före, under eller efter ett köp främst genom samarbetet "Konsumentsvar" som har öppet måndag till fredag kl. 9-12.

Välkommen!

Tipsa andra genom att skicka till:

Ansvarig för sidan:

Senast publicerad: 2015-03-31

Kontakt

Konsumentvägledare

Karin Franzén Wiberg

0771-800 400


Tidaholms kommun
522 83 Tidaholm
Besöksadress
Stadshuset, Torggatan 26A
Tfn
0502-60 60 00
Fax
0502-60 63 50
Org nr
212000-1736
Plusgiro
12 14 20-4
Inloggning
Om webbplatsen Startsidan Nyhetsarkiv Sökresultat Webbkarta Hitta på webbplatsen Kontakt